vrijdag 29 augustus 2014

ZenuwArtis.

Als je mij een béétje kent dan weet je dit allang, maar ik ben af en toe best een zenuwachtig typje. Over van alles en nog wat kan ik me dagen- of zelfs wekenlang zorgen maken. Ik zie geen beren op de weg, maar zo af en toe hele dierentuinen… Mocht het je ook wat lijken om zo af en toe heel Artis voorbij te zien komen; ik raad het je af.

Wanneer ik dan even stil sta bij wat God in Zijn Woord zegt, kan ik niet om deze tekst heen: ‘Mijn plan met jullie staat vast – spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven.’ (Jeremia 29 vers 11)
Hoe komt het dat ik me dan tóch zo zenuwachtig voel? Mag ik alles waarover ik mij zorgen maak niet bij God, onze liefdevolle Vader, neerleggen? Uiteindelijk heeft Hij ons geluk voor ogen. Natuurlijk, er staat niet in de Bijbel dat er nooit iets ongelukkigs zal gebeuren (dat merk jij in je eigen leven ook), maar wel dat er een hoopvolle toekomst in het verschiet ligt!

Wij zien vaak door alle dieren uit Artis de weg niet meer, maar als we omhoog kijken zien we Hem die onze Herder is en ons lief heeft! Sterker nog: Jezus heeft gezegd: Ik ben de Weg Zélf! Dus naar beneden kijken om de kronkelige en vaak gevaarlijke weg te zoeken zal ons minder opleveren dan wanneer we naar Jezus kijken en Hem volgen. Vanuit die Liefde die Hij ons geeft mogen wij ons namelijk los gaan maken van onze zorgen, twijfels, angsten en dergelijke. Die Liefde is geen hart die ooit ophoudt met kloppen, die Liefde is een liefde aan het kruis die zelfs door de dood heen gaat! If our God is for us, then who can be against us?

2 opmerkingen: