dinsdag 2 december 2014

He can use somebody like you!

Zoveel mensen hebben soms net als mij het idee dat God niks met hun kan. ‘Wie ben ik? Ik doe mijn dagelijks werk zoals altijd, ik kom thuis, doe m’n huiswerk, hang een avondje voor de tv en daarna rol ik m’n bed in. Wie ben ik dat God mij zou kunnen gebruiken?’

Wie ben jij, dat je kan zeggen dat je niemand bent? Wie ben jij, dat je jezelf in de dagelijkse sleur laat meetrekken? Wie ben jij, dat je zegt dat je niet vanuit je dagelijkse sleur iets kan betekenen? Wie ben jij om te zeggen dat God niets met je kan? Wie ben jij om 'op de stoel van God' te gaan zitten?

Wanneer je de Bijbel leest en kijkt wat de discipelen deden vallen je waarschijnlijk een paar dingen op. Allereerst: jij bent (hoogstwaarschijnlijk) geen visser, jij hebt Jezus nog nooit in levende lijve gezien en je hebt God ook nog nooit face-to-face gesproken. Maar wanneer je de Bijbel óók leest zie jij dat wij vissers mogen zijn! Niet dat we nu een nationale actie moeten starten om spontaan de Noordzee op te gaan om op haring en paling te vissen, maar we mogen vissers van mensen zijn. Je kan ook lezen dat het lichaam van Jezus ook gezien mag worden in de gelovigen samen! En je kan lezen dat Jezus ons leerde te bidden tot God, om zo tot Hem te spreken.

Al met al; dé ingrediënten die je nodig hebt om aan de slag te gaan en wél van die bank af te komen zónder gelijk je bed in te rollen zijn aanwezig. Natuurlijk hebben we allemaal wel eens twijfels over God en hebben we onze angsten, vragen en emoties. Natuurlijk ligt het vaak niet in ons bereik om de wereld over te gaan om te gaan evangeliseren. Natuurlijk zijn er altijd momenten waarop het ons niet handig uitkomt om je te laten gebruiken door God. Maar waar laten we ons eigenlijk door tegenhouden? Ik geloof dat Hij mensen als ons precies zo gemaakt heeft om in ons eigen wereldje te laten zien wie Hij voor ons is. Hoe dan? Luister naar Zijn Woord; He can use somebody like you!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten