donderdag 10 juli 2014

Hoe een christen zijn koffer inpakt...

Ik ga op reis en ik neem mee een koffer, een spelletje (Weerwolven voor de geïnteresseerden), een tweede koffer aangezien de eerste kapot blijkt te zijn, een toilettas, mijn telefoon, gelijk ook de oplader van mijn telefoon en ga zo maar door. Alles moet mee wat er op de inpaklijsten staat, check, check, dubbelcheck. En als je dan denkt dat je alles hebt, komt het moment dat iedere christen wel zal kennen…

Je koffers zitten propvol, een onwetende voorbijganger zou denken dat je een half jaar gaat overnachten met je 15 kinderen in Timboektoe, maar je blijkt een weekje naar Texel te gaan. En net op dat moment bedenk je in blinde paniek: je Bijbel ligt nog op het nachtkastje! Wat nu? Haal je iets uit je tas? Maar wat? Want alles wat je nú in je tas hebt zitten heeft al minstens 3 vermoeiende inpakrondes overleeft. Nee, je kan er echt niks meer uithalen, want zelfs je lijst met telefoonnummers-in-geval-van-nood kon je nergens meer kwijt. Maar de Bijbel dan? Misschien dat de buurvrouw (die de planten water gaat geven deze week) wel een blik erop werpt als je hem subtiel op de keukentafel neerlegt… Heb je gelijk geëvangeliseerd; twee vliegen in 1 klap! Je hebt per slot van rekening vakantie hoor, de Bijbel nog ergens in je tas proberen mee te nemen is wel het laatste waar je aan wil denken tijdens je jaarlijkse vakantie-inpak-stress.

In mijn eigen leven merk ik vaak dat het Bijbellezen er überhaupt bij inschiet. Druk, druk, druk ’s morgens en moe, moe, *snurk* in de avonden. Maar wat nou als ik helemaal geen Bijbel meer zou gaan lezen, dat ik steeds wel iets verzin waardoor ik ‘een keertje oversla’? Op een gegeven moment kom ik dan in een flow waarin ik maar blijft uitstellen. Herkenbaar? Misschien is het juist een goed idee om de Bijbel deze vakantie wél mee te nemen en als eerste in je koffer te doen. Juist om God door Zijn Woord tot je te laten spreken. Neem Zijn Woord eens in je op wanneer je op een tuinstoeltje zit in Balkonië of aan het strand van Zandvoort. Misschien dat je weer dichterbij God kan komen in de rust van de vakantie?

En voor alle grootinpakkers met veel te kleine koffers (net als mij…) een kleine tip: de Bijbel-app. Gratis te downloaden in de Appstore en op www.mijnbijbelpastnietmeerinmijnkoffer.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten