zaterdag 29 augustus 2015

Cadeaubonnen tegoed.

Soms heb je van die momenten dat je ineens ziet dat je nog een cadeaubon van het één of ander in je portemonnee hebt zitten. Mij overkwam het met een bon van de HEMA. Zo’n bon die eigenlijk geen bon is, maar een pasje waar (als het goed is, daar vertrouwen we dan maar op) een geldbedrag opstaat. Welk bedrag er nog voor mij op stond wist ik niet, maar mijn enorm goede geheugen zei me dat het genoeg moest zijn om er de laatste schoolspullen mee te kopen.

Mijn geheugen bleek te kloppen, met als resultaat een tas vol met gratis schoolspullen. Oké, een kleine tas, maar kleine tassen worden toch vaak onderschat in onze samenleving. Dat je het even weet.

Toen moest ik denken aan Jezus. Natuurlijk denk ik vaker aan Jezus dan alleen bij het krijgen van gratis schoolspullen, maar nu gaf die gedachte mij een voorbeeld waar ik wat van leerde. Want Jezus is voor onze zonden aan het kruis gegaan, zodat wij gratis en elke keer opnieuw onze zonden mogen belijden bij het kruis en dus terug mogen komen bij Jezus. We mogen namelijk elke keer (en zonder bijkomende ‘kosten’) opnieuw beginnen bij God, omdat Hij Zijn Zoon heeft laten kruisigen voor ons allemaal! Het enige dat wij daarvoor hoeven te doen is Jezus aannemen als onze Heer en Verlosser en Hem dus ons leven geven.

Waar wij een cadeaubon -die dus eigenlijk een pasje is, maar oké- mogen gebruiken tot aan een bepaald bedrag, mogen we de liefde van Jezus door de genade van God altijd tot ons nemen door de Heilige Geest. We hoeven geen rekening te houden met openingstijden, limieten of andere zaken. God wil juist niets liever dan dat wij Hem elke keer opnieuw opzoeken en steeds weer bij Hem komen, want Hij is onze liefdevolle Vader.
‘Uw tegoed is op dit moment, eeuh, Onveranderlijk, Betrouwbaar en Liefdevol?!’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten