woensdag 18 juni 2014

Scoor jij?

Tijdens het WK voetbal lijkt elke speler precies te weten waar hij moet staan, hoe hij moet scoren en vooral wáár hij moet scoren. Dit is nou niet echt te zeggen over alle kijkers thuis. Mijn standaard vraag aan het begin van elke helft is dan ook: aan welke kant moet Nederland nou scoren? Hier mag niet om gelachen worden, ik doe ook gewoon mijn best...

Zelf heb ik natuurlijk geen idee hoe het voelt voor de spelers om het veld op te lopen, het volkslied te zingen met een camera op je hoofd gericht om daarna mooie kopballen te scoren. Ik kan me zo voorstellen dat het een vreselijke spanning met zich meebrengt: alles moet kloppen want de hele wereld kijkt met je mee!

Volgens mij spreek ik namens de gehele mensheid als ik zeg dat lang niet alles klopt in onze 'wedstrijden', op de momenten dat wij alles moeten geven en alles moet kloppen. Weten wij eigenlijk überhaupt wel waar we moeten gaan staan in het veld? Hoe we moeten scoren en vooral ook bij wie? Leven we naar de wedstrijd toe of genieten we ook van de training? Gaan we voor het kampioenschap of zitten we op de reservebank? Maakt dit alles eigenlijk wel uit?

In mijn leven hebben nog nooit bijna 17 miljoen mensen gejuicht of geschreeuwd als ik een kans raakte of miste. Uiteindelijk worden de meeste kansen over de hele wereld nooit zo uitbundig gevierd. Leven we daarvoor? Om steeds weer die erkenning te krijgen uit de wijde omgeving? Willen we graag gezien worden bij onze successen en ons het liefste verstoppen als het mislukt is?

Ik geloof (zoals je ondertussen wel gemerkt zult hebben) in God en dat God onvoorwaardelijk van ons houdt. Dus al heb je een kans gemist in je leven of scoor je aan de lopende band doelpunten, al ziet de hele wereld je misstap of ben jij de enige die je doelpunt ziet, voor God maakt het niets uit. Dit is soms enorm lastig om je te beseffen, maar Hij ziet je hoe dan ook als Zijn geliefde en waardevolle kind! God werkt dus ook niet met rode kaarten om, als er wat mis gaat, je van het veld af te sturen. Wij mogen leven doordat Jezus aan het kruis stierf voor onze zonden. Wanneer wij een bal missen mogen we dus weten dat we weer opnieuw mogen beginnen door die enorme Liefde! En daarmee sta je dus altijd al 1-0 voor! GOAL!

Geplaatst door BEAM op 29-06-2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten