woensdag 22 juli 2015

Love wins.

Als vrijgezel vind ik het soms lastig om overal stelletjes te zien lopen. Ze hebben vaak alleen maar oog voor elkaar: de hele wereld lijkt weg te vallen voor die ene man of vrouw van hun dromen. Zo vrijgezellig als ik ben, laat ik ze dan lekker met rust en loop ik snel door. De liefde wint vast wel, bij dat koppel.

Toch doet het stiekem best wel pijn om te zien dat mensen van mijn leeftijd relaties krijgen, trouwen, het huisje-boompje-beestje-ideaal hebben waargemaakt en kinderen krijgen. De liefde lijkt ook dáár te winnen, terwijl bij mij dan toch vooral de jaloezie overwint. Mij lukt het namelijk nog niet eens om goudvissen in leven te houden. Vrij ongezellig, ja.

En natuurlijk kan ik een heel zoetsappig verhaal loslaten over vlindertjes, bijtjes en ander ongedierte. Ik kan iedereen heel veel plezier wensen deze zomer met alle perfecte relaties waarin de liefde lijkt te winnen en ik zou zelfs kunnen zeggen dat ik me best vermaak zonder een relatie. Maar volgens mij doe ik dan, naast mijzelf, heel veel anderen te kort…

Er is namelijk een bemoediging voor alle vrijgezellen die deze zomer niet met de liefde van hun leven van de zonsondergang kunnen genieten, of dat nou gepaard gaat met tevredenheid, boosheid of misschien met onzekerheid.

Er is een bemoediging voor alle stelletjes bij wie er nog maar kort (of al langer) niet meer gewonnen is door de liefde. Er is een bemoediging voor de stelletjes die hadden gehoopt dat hun relatie er anders uit had gezien, door welke reden dan ook. Maar diezelfde bemoediging is er zeker óók voor al die stelletjes die het samen zo gezegend goed hebben.

Er is een bemoediging voor al die mensen die beschadigd zijn door liefde en zichzelf daardoor misschien zelfs als verloren beschouwen. Er is een bemoediging voor alle mensen die niet zien dat de liefde wint, maar waarbij het zelfs lijkt alsof liefde faalt. Er is zélfs een bemoediging voor de mensen die zichzelf niet herkennen in één van de bovenstaande beschrijvingen.

Jezus heeft ons namelijk laten zien wat échte liefde is. Hij liet ons zien dat Zijn liefde sterker is dan de dood aan het kruis. In Zijn liefde kunnen we leven en mogen we weten dat we vergeven zijn, omdat we Gods geliefde kinderen zijn. Die liefde werkt bemoedigend en is onbegrijpelijk groot. Zijn liefde overwint! Misschien voelt dat soms niet zo, maar wanneer je Hem aanneemt als ‘je grootste liefde’ mag je weten dat Zijn liefde boven alles staat wat zich afspeelt in jouw leven.

Deze zomer mag iedereen dus vol met liefde rond gaan huppelen, ook als je eigenlijk stiekem een slecht-verzorgende-goudvis-vrijgezel bent. En wanneer je teveel beschadigd bent om ‘zomaar’ op die liefde van God te kunnen bouwen, mag je op één ding altijd vertrouwen: ‘’The wind is strong and the water’s deep, but I’m not alone here in these open seas. ‘Cause Your love never fails.’’

Geplaatst door BEAM op 19-07-2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten