vrijdag 7 juli 2017

En wat nu...?

You can find the English version below. Well, I did the best I can translating myself...

Bovenstaande vraag heeft sinds ik terug ben héél vaak door mijn hoofd gespookt. Zoals jullie weten ben ik klaar met mijn DTS en heb ik fantastische, hartverscheurende en bovenal onvergetelijke dingen mogen zien en meemaken. Na dit alles is er één vraag die steeds terugkomt: wat nu?

Ik heb mogen ontdekken dat God mij een enorm hart voor ouderen heeft gegeven. Meer specifiek gaat mijn hart uit naar eenzame ouderen, vaak met extra problematiek zoals dementie en Alzheimer. En geloof mij, die zijn helaas overal... Mensen die hun hele leven hard gewerkt hebben, veel mooie maar ook moeilijke dingen hebben doorstaan en aan het einde van hun leven helaas vergeten lijken te worden door de samenleving. Ik ben tijdens mijn reis gaan geloven dat God mij wil gebruiken voor deze doelgroep, om naast ze te zitten, naar ze te luisteren en vooral om iets van Zijn Licht en Liefde te laten zien...

Maar dan komt die vraag alleen nog maar meer opzetten: 'Wat nu?' Samen met God heb ik een voorlopige beslissing mogen maken die mij zal gaan helpen om mij klaar te stomen om met deze passie aan de slag te gaan. Ik heb mij namelijk opnieuw ingeschreven voor de opleiding SPH, waarvan ik de eerste 2 jaar al heb gedaan. Na het lange wachten sinds mijn aanmelding, heb ik het verlossende antwoord gekregen: ik ben toegelaten op een nieuwe school om de laatste 2 jaar van SPH voort te zetten en bovenal af te ronden. Een frisse start! Ik hoop dan twee diploma's in mijn handen hebben (ik heb namelijk al een mbo diploma voor de gehandicaptenzorg). Tijdens deze aankomende 2 jaren wil ik naar Gods stem luisteren en onderzoeken wat Hij specifiek wil dat ik ga doen, wanneer ik dat mag gaan doen en ook zeker wáár Hij wilt dat ik dat ga doen.

De keuze die ik gemaakt heb om weer door te gaan studeren is er één die spannend is voor mij. Hoe zal het deze keer gaan? Kan ik het studeren eigenlijk (nog) wel? Ik wil erop vertrouwen dat God mij bij de hand neemt en mij zal leiden hierin. Ik heb tijdens de afgelopen periode (zowel voor, tijdens, alsook na de DTS) geleerd dat ik heel veel dingen in het leven niet meer op eigen kracht hoef te doen, wil doen en kan doen; maar dat het God is die mij de kracht geeft om door te gaan. Een geruststellend weten om vanuit verder te kunnen gaan.

Want ik ben de HEER, je God,
ik neem je bij je rechterhand en zeg je:
Wees niet bang, ik zal je helpen.

- Jesaja 41:13

Ander goed nieuws is het feit dat ik een vakantiebaantje heb gevonden! Ook iets waarop ik lang heb moeten wachten, maar waarin God ook uiteindelijk heeft voorzien. Het is zelfs iets geworden dat raakvlakken heeft met dementerende ouderen: praise the Lord... ;-) Ik heb heel veel zin om een aantal weken in de zomer aan de slag te gaan. Voor nu kan ik eerst nog even een periode echt rust nemen voordat ik met het vakantiewerk ga beginnen. :)

Verder hoop ik in de aankomende periode het schrijven weer meer op te gaan pakken. Ook een passie van mij, waar ik eigenlijk steeds te weinig tijd voor neem. Omdat ik het belangrijk vind om dit weer op te pakken, wil ik weer op regelmatige basis schrijfsels gaan plaatsen. Voel je vrij om mijn blog dus in de gaten te houden of je zelfs aan te melden zodat je een berichtje krijgt wanneer ik weer iets nieuws heb geplaatst!

Toedels!

--------------------------------------

And what's next...?

This question above has crossed my mind many times. As you all know, I finished my DTS and I had the opportunity to face a lot of fantastic, heartbreaking and unforgetable stuff. After this all there was one question who came up every now and then: what's next?

I have experienced that God have given me a huge heart for elderly. More specific: lonely elderly people, often with more issues as dementia and Alzheimer's disease. Believe me if I unfortunately say that they are everywhere... People who worked their whole life so hard, have gone through beautiful and hard times and sadly just seem to be forgotten by the society. During my trip I started to believe that God called me for this specific target audience, to sit next to them, listen to them and especially to show them something of His Light and Love...

But even then the question 'What's next' will be even more important. I could make a decision about it, together with God, which will help me to be equipped to go for my passion. I applied for the study Social Work that I already did for two years. After a long time of waiting, the final answer came: I got accepted! I hope to finish that study in the coming two years on a new school: a fresh start! This means that I hope to graduate in 2 years, so that I will have two diplomas. I already have a diploma to work with disabled people. During the coming two years I will listen to Gods voice and search for the specific things He has in store for me; what He wants me to do, when He wants me to do that and ofcourse where He wants me to do that.

It's an exciting choice I made, to study again. How will things work out this time? Will I even be able to study again? I will trust on God, that He will take my hand and lead me into this. During this period in my life (before, during and after DTS), I learned that I don't have to, can and want to life from my own strenght anymore, but God gives me all the strength I need to carry on. A reassuring knowing to move on from.

For I am the LORD your God
who takes hold of your right hand and says to you,
Do not fear; I will help you.

- Isaiah 41:13

Other great news is about the fact that I found a summer job! Something I also needed to wait for such a long time, but God provides in this as well. It's even something that has some interfaces with elderly and dementia: praise the Lord... ;-) I'm looking forward to do this summer job for a few weeks this summer. But for now I will have some time to relax before I start with the job. :)

In the coming time I will start writing again. That's also a passion of me, which I don't take enough time for. Because I think it's important for me to do that again, I will write on a more regular basis. So feel free to stay in touch with this blog. You can even sign up to get a message when I posted something new!

Goodbye!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten