zondag 1 januari 2017

DTS #7 'Een bijzondere tijd!'

Het is de hoogste tijd om eventjes iets van mijzelf te laten horen, in plaats van via de teamblog. (teameurope.waarbenjij.nu) Hoe kan ik vandaag beter beginnen met: GELUKKIG NIEUWJAAR! Ik hoop dat Oud & Nieuw in Nederland allemaal goed is gegaan? Hier in Oost-Europa was het een enorm rustige jaarwisseling. In verband met een oorlog aan de andere kant van het land waarin ik verblijf, was er eigenlijk amper tot geen vuurwerk in het gehele land. Voor mij, als niet-zo'n-vuurwerk-liefhebber, is dat eigenlijk geen enkel probleem. We hebben de jaarwisseling als team gewoon met sterretjes gevierd, want dat kan altijd!

Met mij gaat het best goed! Ik ben nu 3 weken weg uit Nederland en eigenlijk heb ik gelukkig amper last van heimwee. Natuurlijk waren de (witte) Kerstdagen en Oud & Nieuw raar zonder familie en mijn vrienden in Nederland, maar ik heb een heel tof team waarmee we deze dagen prachtig hebben gevierd. De afgelopen week was dan ook zó voorbij! En wat leuk is: over een week hebben we gewoon weer opnieuw kerst: dan vieren ze hier namelijk het Orthodoxe kerstfeest. Prima uit te houden hier... ;) Natuurlijk is het land waarin we nu zijn enorm anders dan Nederland, maar ik kan mij gelukkig goed aanpassen aan Oost-Europa!

Verder doen we hier hele gave dingen! Zo hebben we al verschillende Engelse lessen mogen geven waarin we als team belangrijke waarden mogen uitleggen aan tieners hier, maar ook doen we verschillende vormen van evangelisatie en hebben we bijvoorbeeld geholpen bij een voedselprogramma voor ouderen maar ook doen we soms wat kinderwerk zoals bijvoorbeeld clowning. Hele verschillende bedieningen, maar overal is het gaaf om te zien hoe God ons kan gebruiken als team, maar ook mij persoonlijk! Zo heb ik bijvoorbeeld de eerste zondag in een kerk een stukje van mijn getuigenis mogen geven: doodeng om voor een groep wildvreemden te staan, maar ook zo gaaf om te vertellen wat God wil en kan doen!

Persoonlijk ben ik ook al veel aan het groeien in deze eerste 3 weken. Het is bijzonder om te zien dat ik zaken uit de lesfase ook weer toe kan passen hier. Denk bijvoorbeeld aan thema's als het werken aan mijn relatie met God, Gods stem verstaan, hoe te handelen met geestelijke strijd en ook dingen als het praktisch maken van evangelisatie met een taalbarrière. Onder andere in deze zaken word ik hier uitgedaagd en krijg ik veel kansen om te leren en te oefenen.

Ik krijg ook te horen dat er in Nederland mensen zijn die voor mij bidden. Dat vind ik enorm bijzonder en daar wil ik iedereen erg voor bedanken! Het is zo waardevol en bemoedigend om dit te weten: juist als er bijvoorbeeld een geestelijke strijd gaande is, is het goed om te weten dat er meer mensen meebidden. Het zou dan ook tof zijn als jullie mee zouden willen blijven bidden voor mijn tijd hier, dat ik mag vertrouwen op God en Zijn Plan met onze reis hier.

Mocht je mij nog op de valreep (vóór 7 januari) een kaartje willen sturen: dat kan nog! Volgende week komen de teamvisits om een weekje met ons mee te draaien en te checken hoe het gaat. Zij nemen de post mee, dus post mag gewoon naar Heidebeek gestuurd worden: -mijn naam-, YWAM Heidebeek, Mussenkampseweg 32, 8181 PK Heerde.

En heláás zal ik dit jaar Wie is... de Mol? niet bij kunnen gaan houden met blogs, gedachten en gesprekken met iedereen. Het is dus lief als jullie hierover niks naar mij sturen, zodat ik (mocht ik het hier überhaupt niet kunnen zien) alles in Nederland gewoon terug kan gaan kijken, haha #molloot. Ga er lekker van genieten weer dit seizoen! Tot zover de huishoudelijke mededelingen... :P

Ik hoop snel weer wat van mij te laten horen. Mocht je in de tussentijd benieuwd zijn wat we als team allemaal meemaken: check onze teamblog via teameurope.waarbenjij.nu. Je hebt hiervoor wel een wachtwoord nodig, die mag je me altijd vragen natuurlijk! Op deze site vind je ook veel foto's van wat we hier doen: aanrader om te volgen!

Toedels!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten