woensdag 7 december 2016

DTS #6 'Nog maar héél even...'

Nog maar 3 nachtjes slapen en dan vertrek ik echt! Op 10 december ga ik naar Oost-Europa met ons leuke team in een prachtig busje, om daar te beginnen aan mijn outreach. Vandaag was de allerlaatste officiële lesdag van de lesfase. Een heel raar moment en dat doet me ook beseffen hoeveel ik van de mensen om mij heen ben gaan houden. Het is zo bizar om een heel groot deel van deze lieve en fantastische vrienden binnen een paar dagen gedag te moeten zeggen voor bijna 3 maanden. Het voelt eigenlijk nog helemaal niet alsof het al zover is, maar aan de andere kant komt alles zo dichtbij nu. Eén ding weet ik wel zeker: het gaat een enorm avontuur worden, waarin ik heel erg benieuwd ben wat God gaat doen door mij en mijn outreachteam heen...

Om even terug te blikken: de laatste keer dat ik een blog schreef, was na week 7. Ondertussen zitten we in week 11 en hebben we het de afgelopen weken gehad over de Bijbel (en hoe we die het beste kunnen bestuderen), geestelijke strijd, het karakter van God, de vreze van de Heer en niet te vergeten: de teambuilding heb ik ook achter de rug. En ja, ik leef nog...
De afgelopen weken waren weken van uitersten. Zo wist ik nog heel erg weinig over geestelijke strijd, maar had ik al veel gehoord over de vreze van de Heer. Zo zaten we een hele week in de schoolbanken om van alles te horen over het liefdevolle karakter van God, maar hebben we ook de teambuilding mogen beleven, waarin we 's nachts wakker gemaakt werden om even uit een raam te abseilen. Alsof het niets is.

Tijdens de teambuilding heb ik weer veel grenzen opgezocht. Zo heb ik een hoge muur beklommen onder aanmoedigingen van mijn outreachteam en ben ik mijn angsten op gaan zoeken door mezelf door mijn outreachteam omhoog te laten hijsen. Enorm eng, maar ik heb het gedaan!

Iets anders wat we deze weken hebben aangeleerd was de sketch die we op outreach zullen gaan opvoeren. Het is een hele bijzondere en mooie sketch om op te mogen voeren en misschien ken je hem zelfs al wel. Hierbij een link van deze sketch, ongeveer zoals wij hem ook op gaan voeren, voor als je benieuwd bent wat voor soort sketch het is.

Ondertussen hebben we ook wat taken verdeeld voor de outreach en ik mag onder andere onze teamblog gaan schrijven! Super tof dat ik daarvoor ben uitgekozen. Mocht je het willen volgen: dit is de website waar onze verhalen op te vinden zullen zijn: http://teameurope.waarbenjij.nu/. Vraag mij gerust naar het bezoekerswachtwoord voor deze website, zodat je mee kunt lezen over onze ervaringen in Oost-Europa!

Mocht je me een kaartje willen sturen tijdens mijn outreach, is dat super leuk en heel erg welkom natuurlijk! De mogelijkheid om dit te doen is als volgt. Je kan tot 7 januari een kaartje sturen naar Heidebeek, op het adres dat ik al genoemd heb in een eerdere blog. (mijn voor- en achternaam, YWAM Heidebeek, Mussenkampseweg 32, 8181 PK, Heerde) We krijgen daarna namelijk onze teamvisits op bezoek, die een week met ons team optrekken, ons zullen ondersteunen in ons proces én alle post voor ons mee zullen nemen uit Nederland! Voel je dus vrij om een kaartje te sturen tot 7 januari.

Daarnaast was er afgelopen zondag de uitzegendienst. Dit was een bijzonder moment, omdat we daarin ons team voor mochten stellen en konden delen aan familie en vrienden wat we allemaal mogen gaan doen op outreach. Ik merk dat God mij in deze laatste tijd echt aan het voorbereiden is om op outreach te gaan en om alle lieve mensen in Nederland eventjes achter me te laten. We gaan zoveel gave dingen doen op outreach met ons team, waarin ik zoveel mag gaan uitstappen, leren en ook genieten van de tijd die we met de groep gaan hebben.

Tot slot zijn er natuurlijk ook altijd weer gebedspunten, waarvoor ik hoop dat jullie mee willen bidden...
- Zouden jullie met mij willen danken voor de lesfase die nu ten einde is, waarin ik enorm veel heb mogen leren?
- Het zou tof zijn als jullie willen meebidden voor een hele veilige reis met ons busje naar Oost-Europa?
- Zouden jullie mee willen bidden voor een hele goede, fijne, gezonde, gezellige, vruchtbare en gezegende outreach?
- Als jullie mee willen bidden voor eenheid en plezier in het team: graag!
- Zoals jullie mij kennen; ik vind het best wel een beetje heel erg spannend om straks zo ver weg te zijn. Zouden jullie willen bidden voor rust, vertrouwen en Gods aanwezigheid in deze outreachtijd?
- En tot slot zijn er nog altijd studenten die hun outreachgeld nog niet helemaal compleet hebben. Gebed is hierin erg welkom! Mocht je zelf wat kunnen en willen bijdragen, mag je mij benaderen!

Dit was dan de laatste blog vanuit mijn lesfase. Wat gaat het toch bizar snel en wat is het toch bijzonder dat ik deze mogelijkheid heb... Ik wil jullie bedanken voor alle lieve steun, gebeden en kaartjes waardoor ik mij elke keer weer mag beseffen dat ik een fantastisch 'thuisfront' heb! Ik hoop jullie allemaal weer te zien en te spreken over 3 maanden: met prachtige verhalen over wat God heeft gedaan...

Toedels!

1 opmerking:

  1. Hey Gerald,

    Wat goed om te lezen zeg! Een hele goede en gezegende outreach gewenst, ik zal voor je bidden! Een gave tijd gewenst en je kunt het!

    Groetjes Evelien v. Dijk

    BeantwoordenVerwijderen