zaterdag 22 oktober 2016

DTS #4 'En dan nog één announcement...'

Wat een drukke, volle en intense weken heb ik gehad! Ik kan na week 4 zeggen dat ik totaal geen spijt heb van mijn keuze om een DTS te doen. Het is zo gaaf! Na de vorige blog die ik schreef (na week 1) heeft er alweer van alles plaatsgevonden. Zo kan ik één ding alvast zeggen, als cliffhanger: MIJN OUTREACH IS NU AL BEKEND!!!!!

Maar, zoals het een echte cliffhanger betaamt, gaan we eerst naar de andere zaken. De tweede week ging namelijk over het Vaderhart van God. Een fantastische spreker, veel goede lessen en interessante opdrachten waren het recept voor een hele mooie en intense week, waarin ik veel nieuwe inzichten heb gekregen. De week daarna ging het over Gods stem verstaan & de Heilige Geest. Pittige onderwerpen, waarbij ik nog veel doorgroeimogelijkheden heb, zullen we maar zeggen. ;-) Maar ook op die week kan ik niet anders dan positief terugkijken: een enorm fundament heb ik mogen krijgen.

Afgelopen week, week 4, was een speciale week. We gingen op tussentijdse outreach naar Amsterdam voor een week over evangelisatie. We sliepen op een fantastische locatie: vanuit mijn bed keek ik recht op het Centraal Station! Ook daar heb ik weer veel geleerd, bijzondere gesprekken gehad en mijn medestudenten nóg beter mogen leren kennen. Ik kijk er enorm positief op terug!

Ik zal proberen om een groepsfoto van de groep studenten en staff te plaatsen bij deze blog. We hebben een fantastische groep, met allemaal leuke mensen uit 10 verschillende landen. *voor de trouwe lezers, mijn vorige blog had inderdaad een telfout* Het bijzondere is dat ik van iedereen iets kan leren, op allerlei vlakken. Ik leer geweldige mensen over de hele wereld kennen, dus hier zit een blij mens! En als het lukt gooi ik er trouwens ook nog wat andere foto's bij. Afhankelijk van of je het wel of niet ziet, weet je of het mij gelukt is...

Mocht iemand zich nog afvragen wat ik bedoel met het onderwerp van deze blog: de vrijdag van week 3 kregen we bij de weekafsluiting te horen dat er nog één laatste aankondiging was... Totaal onverwachts kregen we de outreach-locaties te horen. We kregen na deze bekendmaking tijd om na te denken en aan God te vragen naar welke van de mogelijke plekken op de wereld we mochtenen gaan. Uiteindelijk is het mij gelukt om een keuze te maken, maar die was niet gemakkelijk. Ik zal namelijk naar Oost-Europa gaan afreizen tegen die tijd! Super spannend, enorm uit mijn comfortzone en voor mij persoonlijk heel ver weg van ons kikkerlandje, maar het team waarmee ik ga bestaat alleen maar uit toffe en lieve mensen, dus dat moet goedkomen! (ze lezen mee...) ;-) Daarnaast hebben we nog genoeg tijd om ons voor te bereiden, dus dat moet wel goed gaan komen.
Wanneer je hier meer over wilt weten mag je mij dit altijd persoonlijk vragen.

Verder gaat het dus heel goed hier! Ik heb het echt getroffen met de groep studenten en staff, voel me hier al echt thuis en vermaak me prima! Natuurlijk zijn er altijd gebedspunten te vinden, zo ook deze blog. Mocht je willen bidden, zou ik het tof vinden als je bid voor mijn outreach en specifiek de angst die daar stiekem wel voor mij bij komt kijken/gaat komen kijken.
De aankomende week gaat het eerst over identiteit (een thema waar ik al naar uitkijk vanaf dag 1) en daarna zullen we anderhalve week een thema hebben over zendingswerk. Het beloven intensieve dagen te worden, dus ook daarvoor bidden is een mogelijkheid!

Ik ben trouwens enorm overweldigd door alle lieve kaartjes die ik heb gekregen! Mijn verwarming hangt inmiddels al bijna helemaal vol, dus dat is iets om heel erg dankbaar voor te zijn! Bedankt allemaal! :)

Toedels!

Foto 1: mijn groep, foto 2: mijn Small Group, foto 3: Het uitzicht vanuit m'n bed, foto 4: Amsterdam by Night, foto 5: het huis waarin we mochten slapen in Amsterdam, foto 6 & 7: wanneer we in de weekenden zelf koken... ;-)

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat je een mooie tijd hebt. Ik wens je nog hele mooie weken. We bidden voor je voorbereiding op Oost Europa groetjes erica

    BeantwoordenVerwijderen