donderdag 29 september 2016

DTS #3 'Wennen, leren en genieten!'

En dan is het al donderdagmiddag en ben je al ruim een week gestart met je Discipelschap Training School op Heidebeek. Echt zo ongelofelijk om dat nu zo te typen... Donderdagmiddag is mijn vaste vrije middag, dus vandaar dat ik dit moment nu ook meteen met beide handen aanpak om jullie eens bij te gaan praten.

Het lijkt alweer 3 maanden geleden dat ik samen met mijn ouders aankwam bij Heidebeek en meteen bij mijn naam werd aangesproken bij het ontvangst. Wat een warm welkom! Nadat mijn ouders en ik door mochten rijden naar 'Licht in Duuster' (de woning waar ik woon met iedereen) en we uiteindelijk afscheid genomen hadden, begon het avontuur pas echt. Eerlijk: ja, dat was even 2 keer slikken. Pas dan besef je waar je aan begonnen bent. De aankomende 6 maanden zal ik amper thuiskomen, weinig vrienden kunnen spreken en veel van mijn eigen privacy moeten inleveren. Gelukkig weet ik dat ik het niet zomaar doe, maar om te groeien met God, op alle manieren.

Al snel merkte ik dat de groep van 18 waarmee we dit avontuur beginnen enorm divers is. Dit maakt het fantastisch om met elkaar te praten, te lachen, te leren en te leven! Uit 8 landen komen we, van overal op de wereld. De eerste dagen waren volgepropt met informatie. Op een gegeven moment was ik bijna bang dat mijn hersenen het niet aan zouden kunnen, maar het feit dat ik nu achter een computer zit te typen zou je als het tegendeel daarvan kunnen zien. De tijden dat we geen les hebben is het gaaf om met elkaar te zijn, om leuke en onnuttige Nederlandse feitjes uit te wisselen en andersom ook een woordje over de grens te leren, héél veel spelletjes te doen en (helaas) maar 3 uurtjes per nacht te kunnen slapen door alle nieuwe indrukken. Hoe langer we samen zijn, hoe toffer het wordt: en dat is gaaf omdat het jaarthema ook 'Called to Connect' is! We mogen verbonden zijn met God en met elkaar, want we zijn hier niet zomaar toevallig samen. Ik vind het zo tof om te merken dat er van iedereen wat te leren is! Het enige wat echt nog geleerd moet worden is het uitspreken van mijn naam, want dat blijft een dingetje voor mensen die de G en de R niet goed kunnen uitspreken... ;) Wat ik tot nu toe het meest spannende vond was zonder twijfel het delen van mijn getuigenis het afgelopen weekend. Echt een moment om jezelf helemaal open te stellen. Gelukkig is deze heel goed ontvangen, dus dat scheelt alweer de helft!

Deze week zijn we begonnen met de eerste echte lesweek. Het thema van deze week is: Jezus volgen. Een boeiende spreker, veel lessen en enorm veel mooie en gezellige momenten met de groep zijn de ingrediënten van een fantastische en indrukwekkende start! Ik zie nu ook al uit naar een paar thema's die heel goed voor mij zullen gaan zijn.

Ik moet wel zeggen dat ik thuis en mijn vrienden toch wel een beetje mis. Gelukkig heb ik hier nu een heel goed, fijn en mooi plekje en ga ik er 100% van genieten, maar mocht je een gebedspunt zoeken: there it is. Daarnaast zou ik het tof vinden als jullie (blijven) bidden voor openheid, zodat ik mij helemaal kan gaan geven. Ik ben zó dankbaar om te weten dat er mensen biddend om mij heen staan!

Verder nog wat feitjes voor de mensen die dat leuk vinden. Ik slaap op de grote mannenkamer. In totaal slapen we daar met 9 jongens, dus een gezellige boel! Van de 18 mensen die ik noemde doen er 8 een Football DTS en 10 een Classic DTS. Ik doe natuurlijk de Classic DTS, maar dat moge duidelijk zijn. Wat ik super vind is dat we deze eerste 3 maanden alles samen zullen doen, behalve de voetbaltraining. *insert geluksdansje* En wat betreft mijn Engels, ik heb gewoon al een nieuwe taal ontdekt hier: Dunglish. Een kruising tussen Dutch and English. Het kan allemaal hier! En dan nog even iets anders: mocht je me post willen sturen mag dat natuurlijk altijd, er hangen al heel veel kaartjes boven mijn bed! Pak dan even je pen en papier, geef ik je het adres:

-mijn naam-
YWAM Heidebeek
Mussenkampseweg 32
8181 PK Heerde

Volgens mij heb ik voor nu wel het meeste genoemd, uiteraard zal ik de helft vergeten zijn en de andere helft niet op hebben geschreven, maar als je vragen hebt mag je me altijd appen! Ik zie er echt naar uit wat God allemaal gaat doen in deze periode en op welke manier Hij mij kan gaan gebruiken. Het is hier echt heel fijn om te zijn, ik voel me afgezien van de slaap prima en kan tot nu toe nog van alles erg genieten en alles goed in mij opnemen. Natuurlijk is alles nog erg wennen en nieuw, maar ik ben blij dat ik hier ben! En nu ga ik echt afronden en snel het boekje van Connect erbij pakken waarover ik het de vorige keer nog had, want shame on me: die heb ik nog altijd niet rustig kunnen bekijken.

Toedels!

1 opmerking:

  1. Prachtig om the lezen:p Vind het zo tof dat je het avontuur bent aangegaan. Dat is wat anders, dan alleen met je neus achter de laptop om te werken aan alle 4e jaar dingetjes. Ga er intens van genieten! Blessings Laura v. E.

    BeantwoordenVerwijderen